Seguidors

diumenge, 18 de setembre del 2011

Tor des Geants, Mm i 2a setmana d'entrenos

Avui, abans de tot, vull fer una menció especial a dos coneguts que van participar al Tor des Geants, una brutalitat de prova que es disputa a la Vall d'Aosta, de 332 kms, 24.000 metres de desnivell positiu i que s'ha de fer en com a maxim uns 6 dies i poques hores.
Dos valents, el Bodi i el Marc Grases s'enfrontanven a aquest repte. Malauradament el Marc va haver d'abandonar quan portava uns 178 kms i els quàdriceps li van dir prou. Suposo que devia costar molt retirar-se però de vegades un té de mirar per la seva salut i si el cos deia prou, millor això. 178 kms és una barbaritat, si algun dia ho faig o ho intento fer dieu-me de boig en amunt.
Pel que fa al Bodi, impressionant. Vaig estar seguint la seva trajectòria on-line i es passen molts molts nervis, no us ho podeu imaginar. Què puc dir d'ell? Buff, sobren les paraules, la va culminar en 128 hores, una heroicitat. Només d'escriure-ho ja em fan mal les cames, 128 hores, tela!!!
Em trec el barret davant dels dos, una brutalitat com aquesta només se la plantegen els valents i ells dos ho són. Quan escric això hi penso i em dic "vaia mariconada els meus entrenos comparat amb això", jaja. Fins on pot arribar la superació humana? Aquí en tenim una mostra que els límits que ens marquem no els coneixem mai.
Repeteixo, enhorabona als dos.
Ah, i també vull esmentar que aquest cap de setmana hi hagut la Matagalls-Montserrat. En Xavi Varias hi participava acabant en 13hores i 5 minuts. Enhorabona també, fent volum de cara al gran objectiu de l'any.

Bé, ara lo meu, els meus super entrenos de la 2a setmana, jaja:

Segona setmana que començo una mica carregat de quàdriceps però m'aplico la mateixa regla que quan jugava a futbol, entrenant això passa, així que el dilluns segueixo amb una sessió de recuperació de 9kms, això sí, al trote cochinero, a 5'48''.

Dimarts tocava descansar, així que perfecte, repòs que m'aniria bé per afrontar els entrenos de dimecres,dijous i divendres.

L'endemà dimecres encara em notava un pèl carregat, tot i això, decideixo continuar amb l'entreno que tocava. Faig 20' de calentament a 5'14'', uns estiraments, 28' a ritme de 4'03'' i 25' més suaus al final. Aquests 28' a ritme haurien d'haver estat uns 40' a ritme de 4'05''-4'20'', però entre que vaig fer-los massa ràpid i que anava una mica tieso encara, no vaig voler forçar més. En resum, 7kms a bon ritme però lliçó per pròxims dies, més val afluixar una miqueta el ritme i aguantar més estona.

El dijous vaig fer treball de pujades. Per començar 40' suaus, a 5'15''. A continuació 11 pujades de 60'' de durada tornant al trot suau fins al punt d'inici. Abans de fer-ho anava pensant que no n'hi havia per tant, però un cop m'hi vaig posar, telita telita. Clar, tot depèn del ritme que t'ho prenguis. I per acabar 10' més de refredament i a estirar.

Divendres tocava canvis de ritme. Després de calentar 20', venien 10 repeticions de 500 metres ràpids i 500 metres lents, o sigui, en total 10kms. Vaig començar a fer-les amb mesura, al voltant de 2'02'' els 500 metres ràpids però les posteriors 5 ja vaig apretar més per acabar fent la última de 500 en 1'40''. Com és tradició, al final 10' al trot molt suau i estiraments. Treball fet.
Per la nit oci, actuació de David Guetta a Opium. Gran, molt gran, era una cosa que tenia pendent de fa anys i la volia aprofitar. Això sí, dissabte estava ko, els anys passen ...

Per acabar la setmana, avui diumenge tenia planificat fer tirada llarga, al voltant d'uns 24 kms. A ultima hora però, he anat a una triatló molt casolona que s'ha fet a prop de Manresa. De fet he anat d'espectador acompanyant a una amiga que hi participava i m'he limitat a fer corrent l'últim tram, que eren uns 6,6 kms. L'he corregut d'anada i tornada completant uns 13,2 kms. Així que avui no he fet massa, ja miraré de compensar-ho demà dilluns fent més kms de lo que estic acostumat els dilluns.

Acabo aquesta setmana amb 68 kms, la setmana que ve més i almenys tindrà la motivació que el dissabte en teoria, si la feina no m'ho impedeix, hauria d'anar a fer la Mitja Marató de Barbastro, una mitja que sembla que té un perfil una mica exigent, meitat en pujada i meitat en baixada i amb una forta pujada de 300 metres quasi al final de cursa. Si hi puc anar no em plantejo massa cosa portant només 3 setmanes d'entrenaments, em guiaré per sensacions i anar fent.

5 comentaris:

Abuelo Runner ha dit...

Francesc entreno variado.. no descansas ni con molestias, eres la ostia.. casi que hago los mismos km que tu esta semana, estoy hecho un chaval.. jiji.
Ya hablamos si quieres algo llamame Ok.
MI FELICITACION PARA ESOS DOS MOSTRUOS.. MENUDAS PALIZAS.

forest ha dit...

Frances,con tu permiso te sigo,gracias al abuelo que me ha pasado el blog.Saludos.

Francesc ha dit...

Abuelo ya estoy bien, una simple carga en los cuadriceps, supongo que será debido a volver a entrenar otra vez despues de estar parado. Ya veo que tu estás de pretemporada y estás haciendo muchos kms.
Forest, encantado de que me sigas, si tienes blog me lo pasas y lo cuelgo en la lista de gente amiga. Seguro que coincidimos en alguna carrera. Saludos.

Jordi ha dit...

Quins entrenaments Francesc!, estas fet un fiera!!. A Barbastro reventaràs el crono com fas sempre! :-)

Francesc ha dit...

A Barbastro Jordi em sembla que no m'hi veuran, em sembla que toca fer el paripè el cap de setmana, ja m'entens ...