Seguidors

diumenge, 11 de setembre del 2011

1a setmana

I ens hem posat en marxa aquesta setmana. Per començar he hagut de retocar l'ordre dels entrenaments ja que el cap de setmana m'he escapat a Andorra a fer compres i de pas a fer un pic, el Comapedrosa. Us detallo la meva 1a setmana d'entrenaments:

Dilluns: rodatge de 60' per fer un total de 11,6 kms a un ritme força còmode, uns 5'09'' el km. Genolls una mica dolorits, normal suposo després d'un temps parat.

Dimarts: un dels entrenaments que m'agrada més però alhora on pateixes un tou, el fartleck mexicà. 3kms de calentament a ritme suau, rodant a 5' llargs, quasi 6' el km. A continuació i sense parar els canvis de ritme, que consisteixen en 9' forts, 8' lents, 7' forts, ... així fins a 1' fort. En total em van sortir uns 10'08 kms en els 45 minuts de canvis de ritme. Després per acabar 2kms de refredament. En total em van sortir doncs 15,08 kms. Sensacions en general bones, tot i que em notava una mica cansat, suposo que entre la inactivitat de 2 setmanes i el córrer el dia abans per molt suau que fos també va contribuïr.

Dimecres: o descansava o feia un rodatge molt suau de 45' per recuperar l'esforç del dia anterior. Al final vaig rodar (8kms justos) i així era l'excusa perfecte per després fer uns bons estiraments, abdominals i flexions.

Dijous: descans, el cos m'ho demanava.

Divendres: nou descans, ja que a la tarda havent dinat me n'anava cap a Andorra. La idea era arribar allà i rodar una mica, però ja se sap, que de vegades la mandra et pot. Així que res de res.

Dissabte: cim del Comapedrosa, el més alt del Principat andorrà, a 2942 metres. La ruta la vam començar desde Arinsal, a uns 1570 metres d'alçada. Dia esplèndid, ni un núvol i camí ben marcat, sense cap mena de pèrdua.

Sense anar ni molt menys a saco vam fer la pujada en unes 2hores i 20 minuts, parant en molts punts a fer fotos i disfrutant del paisatge. També vam aprofitar per fer parada al refugi de Comapedrosa, a 2270 metres, vam agafar aigua i també energia menjant alguna barreta que havia adquirit el dia anterior i que volia provar per futures curses.

La baixada no la vam fer pel mateix lloc per on vam pujar, volíem fer una ruta circular però sense passar pel GR en la tornada, sino per una travessia interior que en teoria vam veure que era la Collada del Forat dels Malhiverns, doncs beneïda travessia. Una baixada per una tartera que ens havia de conduïr fins al refugi del Pla de l'Estany on allà sí enllaçaríem amb el GR. Doncs colló de tartera, ens va portar de cul, mai millor dit, llepant el terra en unes quantes ocasions i menjant-se pedra i pols.

Va ser una baixada complicada, no ho negaré, i en algun moment ho vam passar una mica malament. Però bé, al final sa i estalvis un cop arribats a l'alçada del refugi del Pla de l'Estany, on allà s'acabava la baixada pronunciada i empalmàvem amb el GR de baixada fins a Arinsal, punt d'inici de la nostra excursió.
Van ser uns 13 kms, unes 4 hores 35 minuts, amb 3100 metres de desnivell acumulats. Al cap i a la fi, bon treball de càrrega per reforçar cames de cara a pròxims objectius.

Diumenge: cap al tard he aprofitat per fer la tirada llarga de la setmana, on m'he cascat una mitja marató, de menys a més, la he dividit en tres fases. La 1a de 5kms rodant sobre els 5'10, del 5 al 15 sobre els 4'50'' i els últims 6,1 kms al voltant dels 4'30. En total 1h40m45s, per una mitja de 4'47''. En acabar 1km de refredament i uns bons estiraments per tancar la 1a setmana.

Així doncs setmana que es tanca amb uns 56 kms correguts i 13 kms al cim del Comapedrosa.

Abuelo Runner ha dit...

Muy buenos entrenos amigo, eso es que quieres hacer las cosas bien y estas cogiendo el toro por los cuernos.

Yves ha dit...

Bona excursió pel país dels pirineus! Jo en faig sovint, per allà... però amb cotxe! ahaha

Jordi ha dit...

Impressionant l'entrenament de diumenge després de tota la setmana que portaves. Estas fet un crack!, qualsevol dia d'aquests ets veiem guanyant alguna cursa!!.

L'autor ha eliminat aquest comentari.