Seguidors

diumenge, 17 de juliol del 2011

12122012 i Mitja Marató Relleus a Mataró

12 maratons al 2012
No tinc paraula, ho reconec. La seva passada deia que la Mitja Marató per relleus de Mataró (més avalla petita crònica) era el final a la temporada, però ara resulta que la cosa es torna a animar i ja no pararà.
Fa temps ens rondava pel cap afrontar un gran repte pel 2012 al Xavi Varias, Antonio Rubio i un servidor, la idea estava allà però teníem el tema parat de fa temps. Aquesta setmana hi hem tornat a posar fil a l'agulla fins arribar a la conclusió (boja?) de provar-lo. 12 maratons en 12 mesos al 2012. Any 2012 dedicat exclusivament a fer 12 maratons, una per mes, i jugar amb les dates per poder córrer els 10kms de Vilafranca i els 7 Cims. Falten moltes dates per confirmar encara pel que fa a les Maratons, però la idea basant-nos en les dates del 2011 és aquesta :
- Gran Canària al Gener
- Sevilla al Febrer
- Barcelona al Març
- Madrid a l'Abril
- Empúries al Maig
- Toral de Vados (Leon) al Juny
- Se n'ha de trobar una al Juliol
- Maraton Rio Boedo (prop de Palencia) a l'Agost
- Se n'ha de trobar una al Setembre
- Castelldefels a l'Octubre
- Costa Daurada(Salou) al Novembre
- Castellón al Desembre

I deia que no tinc paraula perquè ja aquest 2011 anirem a fer la Marató Río Boedo, a un poblet anomenant Báscones de Ojeda, a prop de Palencia, i que té el privilegi de ser el poble amb menys habitants de l'estat espanyol que organitza una marató. Si voleu saber de què va, aquí us deixo la crònica d'un participant : http://arganzboy.blogspot.com/2010/08/ix-maraton-rio-boedo_28.html . Ja estem inscrits, és gratuït, i pel que vaig poder preguntar, un cop acabada la marató hi ha una paellada gegant per tots els participants, una espècies de dinar de germanor, la veritat és que té molt bona pinta per l'ambient que es pot respirar.
D'altra banda, està clar que no és un bon moment per afrontar una marató, però vaja, la plantejaré en córrer tot lo que pugui, això sí a molt més baix ritme de lo que estic habituat, i anar alternant amb trams caminant. Tinc 4 setmanes per preparar-la una mica dignament i ens haurem de posar una mica les piles per patir el menys possible. Serà un bon tast, ja que de cara al 2012 la idea és tornar-hi i que consti entre les 12 maratons a fer.

Mitja Marató per relleus a Mataró
Divertida experiència la que va tenir lloc dissabte a Mataró. Ambient molt festiu i nova modalitat que provava, la Mitja Marató en 3 relleus. Érem el Jordi Agustí, el Jordi Solé i un servidor, anomenats "Futbolistes Retirats" com a equip. El nom ja ho diu tot, com ens hem de veure.
Em presentava a Mataró amb la nova adquisició de bambes per asfalt, unes Asics GT-2160 que el dia que les vaig provar ja em semblaven més lleugeres que les Brooks que portava i dissabte ho vaig poder constatar. Són les m'acompanyaran a Donosti al Novembre per fer la Marató i volen :-) .

El circuit era de 1,172 kms i cada corredor havia de fer 6 voltes, amb l'alicient que sempre trobaves gent corrent i això ho feia molt més divertit. El circuit tenia una petita pujada d'uns 100 i pico metres que anava desgastant a cada volta i la resta era baixada i pla. Vaja, que en general era rapidet i quasi desde qualsevol posició es podia veure l'evolució de tots els que corrien.
Arranca el Jordi A., la veritat és que desde fora es veia o donava la sensació que costava molt de córrer, no sé si el calor o què, però veies la gent córrer i donaven sensació de cansament. El Jordi cubreix les 6 voltes en uns 32 minuts, per tot seguit deixar el relleu al Jordi S. Jo de mentre estava per allà d'espectador veient els corredors passar.
El Jordi S. va començar a córrer, mentrestant li anava traient algunes fotos, i fins que no va cumplir la 2a volta no em vaig moure per calentar una mica. També va cobrir les 6 voltes en 32 minuts i em van deixar a mi el relleu per fer les 6 últimes voltes. Som-hi vaig pensar, ara et toca a tu donar-ho tot.

Començo molt fort, vaja, com sempre faig, foto un km quasi a saco i després a patir. Penso, avui no són 10kms, són només 7, així que ens podem exprimir més. La 1a volta la faig en 4'17'', recordo que la volta són 1,172 kms, crec recordar que el 1er km em surt en 3'38''.

La 2a volta en 4'24, baixo una mica el ritme conscientment perquè penso que se'm farà molt llarg el que queda. Però vaja, estàs alla al mig enfrascat i et motives sol, no hi ha manera, amb lo fàcil que seria correr una mica més lent i no patir tant, però no, som així, estem sempre donant-ho tot, ens agrada competir al màxim al nostre nivell.

Les 3 voltes següents sí que semblen més llargues, les cubreixo en 4'37, 4'44 i 4'44 i pateixo, molt, noto el cansament i demano aigua a cada volta, bec, me la tiro per sobre, qualsevol cosa és bona per refrescar-se una mica penso, però vaja, si les cames no tiren més, per molta aigua que tiris ...

I encaro l'última volta amb ganes d'acabar i finiquitar els relleus. Veig pel temps que porto que puc estar per sota de 28', així que apreto les dents i m'ho proposo, per una volta ara no ens podem venir avall. Total, que en la part de la baixada apreto i ho dóno tot, aquest cop sí, no com a Pallejà on no tenia ni esma per esforçar-me. Faig la última volta en 4'35'' per acabar en un total de 27'19'', a 3'55'' el km. Sincerament no m'ho esperava pas.
I com a equip ens classifiquem en la posició 48 de 145 equips, és lo de menys, lo important era passar una tarda divertida i diferent i se'ns dubte que ho vam aconseguir.

I bé, com deia, a partir d'aquesta setmana a començar a preparar la Marató del 21 d'agost, no tinc cap planning definit, aniré a lo que surti.

3 comentaris:

Yves ha dit...

Traïdor... t'has canviat d'equip! hehee ;-)
Felicitats pels relleus, sembla divertit córrer així... i tema maratons... només 12? q fluixos sou...

Jordi ha dit...

Quina gran tarda que vam fer dissabte!!. La veritat és que va estar molt divertit córrer d'aquesta manera, és un veritable cacao!, jeje.

Jordi A ha dit...

jordi, quin fracàs el Francesc eh? menys mal que vam estar a l'alçada...per que si teníem que refiar d'ell ho teníem clar...! per culpa d'ell ens vam quedar sense copa...”nunca mais” fins i tot li vaig tenir que posar jo el xip per guanyar segons...!