Seguidors

diumenge, 23 d’octubre del 2011

51'09'' a la Cursa del Cava. Seguim millorant.

7ª setmana finalitzada avui amb la Cursa del Cava, 13 kms benèfics per la Marató de tv3 entre Vilafranca i Sant Sadurní i amb cada cop més èxit de participació, bé, com tot arreu, això de córrer és malaltís, jaja. I la gent pregunta per què corres? Ni idea, enganxa, et desfogues i és una manera de posar-te un repte contra tu mateix.
Pel que fa a la Cursa en sí, nova mostra de que vaig pel bon camí i de lo que he arribat a millorar en 13 mesos que fa desde que vaig començar en això de córrer. Si fa un any feia uns 55'40'', avui he aconseguit uns 51'09'' i això que venia de fer 32kms el divendres, cosa que em demostra que assimilo bé els kms.
La pròpia preparació de la marató més l'experiència que ja porto acumulada m'ha portat a això. Estic content i em sento bé, però vaja, no em desvio, sé que el meu objectiu principal és Donosti, 27N, ho tinc entre ceja i ceja que dirien per terres espanyoles.
De la cursa d'avui poc a comentar, no em vull explaiar massa. Ja al km.1 m'he donat compte que no havia activat el GPS i només tindria en ordre el temps, vaia despistat que sóc. Cap problema, com que estava marcat cada km anava contant mentalment el temps per km que feia aproximadament. Cursa a l'esprint, jaja, recorregut conegut de pe a pa i això vulguis o no et dóna per poder jugar amb ell, saps els punts complicats i on necessites guardar forces. Sabia que rondaria al voltant dels 52' sino passava res estrany i així ha estat, millorant inclús una miqueta el temps esperat.
Al final doncs 51'09'', a uns 3'57'' de mitja i 58è classificat. Vulguis o no sempre fa gràcia veure't en la 1a fulla de la classificació.

La resta de la setmana ha anat així:

Dilluns: trot de recuperació de 55'.

Dimarts: debut al futbol7 amb el Molanta7, recobrant antigues sensacions futbolístiques. La veritat és que molt bé, distret i sense cap mena de pressió, a passar l'estona. A sobre vaig fer un golet de mig camp. Ara bé, haig de dir que com hem faci algo de mal ...

Dimecres: dia encaminat a fer 3 sèries de 4000. Faig un calentament de 20' a 4'40'', estiro i em poso en marxa per fer les sèries. La 1a la cumpleixo bé, a una mitja de 4'11'' i frenant-me una mica. Ara bé, la 2ª va ser diferent. Veig que la cosa no anava i em costava molt tirar a bon ritme. Total, que faig 3kms i com les coses no anaven com volia, ho deixo estar. Paro, resetejo i faig 2kms suaus per tornar a casa. Vaig pagar el futbol7 del dia anterior, tenim una edat i no es pot fer tot.

Dijous: descans

Divendres: aprofitant un nou dia de festa, anem el Xavi Varias i jo al matí en tren cap a El Vendrell. Allà baixem i amb la motxilla a l'esquena, tirem corrent fins a Vilafranca. Ho fem a un ritme molt més lent del que em tocaria, però m'adapto al ritme que vol portar el Xavi de cara a la seva preparació per les 24 hores.
Així que anem fent a ritmes entre 5'45 i 6' el km fins a Vilafranca, km23. Allà tirem fins l'Hospital i ens separem, km26. Ell torna a Sant Sadurní per completar una marató d'entreno, quin mal fa!, mentre que jo aprofito per fer 6kms més a un ritme una mica més viu per sota els 5' el km. En total doncs 32kms en 3 hores pelades.

Dissabte: faig per la tarda 5kms de recuperació molt suaus, bàsicament pensats per estirar bé després i aprofitar també per fer 5 sortidetes de 100 metres. Cap molèstia del dia anterior.

I ja és sabut lo de la Cursa del Cava d'avui diumenge. Nova setmana a la saca, aquesta amb 76kms. Queden 2 setmanes més intenses i ja vindrà la baixada fins al 27N, previ pas per la Behobia com a calentament.

Salut!

4 comentaris:

Abuelo Runner ha dit...

Semana completa en lo que respecta a entrenos, yo creo que el futbol7 no te favorece nada, amigo FOS.
Tambien pienso que hacer series de 4000, despues de calentar a ese ritmo 4:45' es excesivo.. el calentaminto hay que hacerlo a 5:20... para hacer 1:10' en media como Marcos Cepeda hoy, Mitja del mediterrani.
Entrena despacio y compite rapido su ley.

Francesc ha dit...

Lo sé abuelo, se me fue la pinza este día, pero me comporto siempre,jeje.
Lo del futbol7 es compromiso con unos amigos, ya sé que no me beneficia, pero oye, yo no soy profesional en eso de correr y el futbol siempre me ha tirado, que te voy a decir,no?

Jordi ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jordi ha dit...

Felicitats mako!, córrer per sota de 4' ja és respectable, però en un traçat com aquest, per molt que te'l coneguis, encara té mé mèrit.