Seguidors

dissabte, 1 de gener del 2011

Sant Silvestre Cunit

Mai havia fet una Sant Silvestre, de fet fa poc que corro, però inclús d'èpoques de quan jugava a futbol no n'havia corregut cap, tampoc hi havia la falera fa uns anys per córrer com hi ha ara. Al 2009 ja em vaig apuntar a la cursa dels Nassos però finalment no hi vaig poder anar, així que ahir a Cunit era la 1a Sansi que corria. 5 escassos quilòmetres, uns 500 atletes, bona organització, xaranga i bon ambient per acomiadar l'any. A la sortida vaig trobar diversos coneguts i altra gent que feia anys que no veia i que o bé havies compartit vestidor en algun equip o inclús havia estat rival teu.
No feia massa fred, però tot i així, vaig córrer amb les malles pirates que em vaig comprar de record de la Behobia i samarreta de màniga llarga, que ja tenim una edat i hem de cuidar lels possibles refredats. A la sortida em vaig col.locar força endavant, tenia en ment fer la cursa a tope, eren 5kms i volia exprimir-ne al màxim, mirant de fer entre 20 i 21 minuts. De fet, venia de fer la marató a ritme tranquil perquè altra cosa seria morir i la última mitja que vaig córrer, a Tarragona, també la vaig fer amb el fre de mà posat, així que per això volia acomiadar l'any fent la cursa a pulsacions altes i veure la meva evolució desde que vaig començar al setembre.
Tret de sortida i comença el circ. Fem 100 metres i curva a l'esquerra, la passo com puc per no xocar i recta llarga, on allà comencem a agafar ritme. Vaig tirant, em guio per lo que em diu el cor i tiro i tiro. Al cap d'uns 2 minuts i pico de córrer, miro el crono i em marca 3'30'' de mitja! Literalment alucino, ni m'hauria passat pel cap anar a aquest ritme. Llavors penso, és una cursa curta, no hi perds res, s'ha de provar. Passo el 1er quilòmetre en 3'40'', la cosa ja es va estabilitzant però entenc que encara baixaré de ritme una mica més perquè així no puc anar. Total, segueixo tirant, 2on km a 3'53''. Tot i haver afluixat, segueixo rodant per sota de 4'/km, segueixo alucinant. Ara, ja em noto que vaig a ritmes que no puc durar molt. Tornem cap a la zona de meta pel km3 i 3'50''. Em noto fatigat, només porto 3kms i vaig més apurat que amb 32 a la marató, jaja, és curiós eh? Lo que fa el ritme de rodatge. Però ja només queden 2 quilòmetres, s'ha de morir penso. El 4art km és el més lent i el faig en 4:01! Collons, això ho tinc quasi fet i si segueixo així em planto sobrat per sota de 20'. L'últim quilòmetre se'm fot dur de collons, però tiro del que sigui, s'ha de mantenir el pavelló alt per un quilòmetre que queda,jaja. Veig molta gent retallant a les curves, la veritat és que no ho entenc, quin sentit té? Jo segueixo a lo meu i passo de retallar, repeteixo, no l'hi veig sentit. No és que em foti ràbia, però què guanyes per retallar? Al cap i a la fi, ja saps que no guanyaràs al cursa, En fi, deixem els retalladors i tornem a l'últim km. El que deia, vas com pots i tires del que sigui, queden escassos 500, fem una rambla avall, tornem a fer-la amunt de tornada, gir a la dreta on ens posem paral.lels a la carretera principal i gir a la dreta final per fer els ultims 200 metres fins a meta amb lleugera baixada. Últim esforç i s'haurà acabat. Això està fet, arribada! Segons el meu crono 19'02'', últim km en 3'37'', tot i que el fore no arriba a 1 km, vindria a ser un últim km a 3'58'' de promig. Impressionant, no sé, impensable fa uns mesos rodar ni que siguin 5 kms per sota de 4', ho veia una cosa tabú fa un temps. I lo millor és que disfrutes i t'ho passes bé.
Al cap d'una estona recordo el que va em va dir un bon amic, que sempre em dóna consells i que de vegades me'l crec i de vegades no. M'havia comentat que ja veuria com després de la marató volaria, que obtindria uns temps que mai m'hagués imaginat, que ell ho va experimentar i que ara em passaria a mi. I li dono la raó.

I avui per encetar el 2011, 6kms pel circuit curt de Les Gunyoles. Han estat uns 37' rodant a ritme molt suau en companyia del XaviV. Mig circuit de baixada i l'altre meitat de pujada. Algun dia ens animarem i farem els altre dos que són més exigents.

1 comentari:

Xavier ha dit...

Ja deia jo que la pujada havia estat molt fàcil. Si pràcticament no puja...