Seguidors

dissabte, 15 de gener del 2011

Tornem a la càrrega

Doncs sí, ha estat quasi un mes de descans i sortidetes esporàdiques i breus, crec però que el descans era del tot necessari. Però ara ja toca de nou tornar a l'activitat i així ho he fet aquesta setmana. Serà una preparació més breu, 8 setmanes, però confio que amb tot lo que arrossego més aquestes 8 setmanes, tingui prous garanties per afrontar de nou els 42195 metres.
Així doncs, dimarts vaig començar amb una rodatge d'una hora exacte. Arrossegava una mica de sobrecàrrega de la mitja de Sitges i per això vaig sortir dimarts quan en principi volia fer-ho dilluns. Em van sortir uns 11,6 kms, a ritme tranquilet, uns 5'11''. Amb reserves perquè el dia següent havia de fer un fartleck.
L'endemà doncs, fartleck mexicà. Consta de 16' de calentament i a partir d'aquí 10' forts, 9' lents, 8' forts, ... així fins a 2' forts i acabar amb 15' de trot, tot això sense parar. O sigui que en total uns 85' seguits. La veritat és que vaig disfrutar-lo i em trobava bé. Els ritmes forts els feia entre 4' i 4'20'', depenent del tram que em trobés, mentre que els trams lents eren aproximadament al voltant de 4'55''. Curiosament per preparar Castelló també n'havia fet un igual i vaig comparar els kms fets. La millora és notable en quant als ritmes i el kilometratge.
Dijous el vaig dedicar a fer un partidet de futbol sala per matar el "gusanillo". Feia molt de temps que no jugava un partidet i com que jugues amb amics i a mig gas t'ho pots permetre.
El divendres anava enfocat a 5 sèries de 2000. Treball a pulsacions altes i crec que en vaig treure molt de profit. A priori havia de rodar a 4'20'-4'30'' però a l'hora de la veritat va ser diferent. Faig un calentament d'uns 15', faig uns estiraments i començo l'entrenament pur i dur. Faig les 3 primeres sèries en 7'58'', 8' i 8'02''. La 4a me la prenc una mica més amb calma, fent-la en 8'32'' i torno a apretar de nou en la última sèrie, sobretot al 2on km on faig 3'59'' per marcar uns 8'11''. Prou satisfet acabo, alhora que fatigat però pensant que ha estat un bon test. I més quan et ronda pel cap deixar-ho a mig fer.
Per finalitzar la setmana, avui tocava la tirada llarga a la que s'hi ha sumat el Xavi Varias. Han estat un total de 27,2 kms, amb una primera parta de muntanya per la zona de Moja i després combinant terra i asfalt camí de Sant Pere Molanta. En arribar de nou a Vilafranca, he fet uns 3kms últims a la Girada en pla a 4'39'', acabant bastant bé. O sigui, 27'2 kms en 2h27m i lo millor de tot són les bones sensacions que he tingut durant tot el trajecte. He descobert un tros de muntanya i haig de dir que m'ha agradat molt, suposo que cap a l'abril-maig, un cop passi la marató de BCN ja m'animaré a provar-ho en alguna marxa o travessia.

Tanquem la 1a setmana de treball amb 69 kms. La setmana que ve més càrrega.
Per cert, del tema de maratons a l'estranger, queda descartat Nova York, la primera opció. Masses factors en contra quan queda tan de temps per fer-la, prefereixo esperar temps millors ja que ara no és un bon moment. Queda una alternativa, més propera i assequible, Dublin, però fins l'agost no decidirem.
Bona setmana a tots!