Seguidors

dimarts, 31 de maig del 2016

Dips i Travessa del Montseny

Reemprenem la marxa i no val a badar. La parada deguda a la UTBCN em fa anar contra corrent i sense quasi opció d'errada. Se'ns presenten per davant 4 marxes consecutives.

21 Maig : Marxa dels Dips : 61kms , 3000+
La primera era la dels Dips. Dic era perquè es va fer la setmana passada però vaig anar faltat de temps per escriure una mica durant la setmana. Marxa dels Dips, al petit però bonic poble de Pratdip, prop de l'Hospitalent de l'Infant. 61kms i 3000+, toma candela per tornar a l'activitat. Pel que havia llegit era bastant dura pels desnivells a salvar i sobretot pel tipus de terreny : pedra i pedra, sense pràcticament trams plàcids de pista per poder deixar-se anar una mica. 
Farem un breu resum. Primers 10kms acompanyat de la senyora calma. Necessitava situar-me i entrar en calor . És per això que em vaig situar per la part de darrera i anava fent. Un cop passat l'avituallament del km.9, vaig decidir atacar la pujada per la serra de Llebaria de manera progressiva. Això sí, no em privava de fer fotos de la zona.
 Em va sorprendre molt positivament tota aquella zona, la desconeixia.
 
Una zona a 800-900 metres d'alçada però amb unes vistes impressionants. Un terreny pedregós, amb grimpades, i cordes que per un moment em van fer pensar que estava a qualsevol lloc menys en una marxa.
Jo anava responent bé i progressant. Durant el tram de baixada de Llebaria a Pratdip vaig conèixer a l'Arantza (mujeresquecorren.blogspot.com) , que també està fent el campionat de marxes de la FEEC. 
Arribava novament a Pratdip, sobre el km.24 i bastant fresc. Tocava omplir una mica la panxa, això era sagrat. 
I de camí cap a l'últim bucle i anar restant. "Ves tirant" em deia, ara ja no paris. No han passat ni 10 dies i ja no recordo massa. I com que tampoc tinc ganes d'escriure massa, com diria aquell, zanjem el tema.

Al final 9 hores 42 minuts. Tal com em presentava, vaig arribar prou sencer, a excepció del meu famós isquio esquerra que estava un pèl carregat. El millor estava per venir: dutxa, massatge, entrepà de llom, truita de patates, cafè i tota l'amabilitat d'un poble pel que fes falta. Això sí que queda gravat.
25 punts més a la butxaca. Gran marxa pel seu recorregut, grans avituallaments i gran predisposició de tots els voluntaris. Potser alguna cinta més marcant el circuit no hagués estat de menys, però en general molt bona nota li poso a aquesta marxa. 

29 de Maig : Travessa del Montseny : 47kms , 2500+
 I aquest cap de setmana ha caigut la Travessa del Montseny. Tocava matinar un altre cop, aquest cop a les 2'45 del matí per anar fins a Gualba. El fet de no ser circular penalitza encara més.
Ruta xula xula, d'Aiguafreda a Gualba passant per llocs tan emblemàtics com el castell de Tagamanent i els cims del Matagalls, Les Agudes i el Turó de l'Home.
Aquest cop no la feia en solitari, tornàvem a coincidir amb el Xavier, que també està en plena suma de punts pel campionat. 
Ritme molt cansino durant els primers 15kms, amb la pujada al Castell de Tagamanent i el passeig posterior pel Pla de la Calma. Costava arrancar, no hi havia ganes, però vam dir va, provem un parell de kms fins a Coll Formic. Al peu del Matagalls vam jalar, jo un donut i 3 galetes. D'altres mentre es fotien tot el que trobaven per davant, cafè inclòs.
Es presentaven 4kms de pujada fins al Matagalls. Li dic al Xavi que ens veiem a dalt, que vaig a accelerar una mica. 
 A dalt del cim del Matagalls, amb una mica de vent i el cel mig emboirat.
 
Comencem a tirar avall fins a Can Marçal. Són 5kms de baixada entre boscs la majoria i que passen molt bé. Entre pixada, fotos i demés ens plantem a l'avituallament on un parell de sandwitx entren de meravella. Feia falta, perquè venia el pepino de la jornada i s'havia d'anar ben preparat. 5kms fins al cim de les Agudes. Després d'una tramet planer, ens endinsàrem pels boscos i corriols de la zona. La pujada ombrívola era de postal, fent un ziga zaga continu fins arribar als peus de les Agudes. Una última pujada ens deixava a la creu. 
D'allà una mica de baixadeta per tornar a recuperar alçada ràpidament i arribar al control del Turó de l'Home. Ens vam desviar de la ruta de la travessa per anar fins el cim i fer-se una foto de record. Valia la pena ja que hi érem perdre uns minuts i aprofitar el moment.
El que quedava ja era tot baixada fins a Gualba. Després d'uns 5kms arribàvem a l'últim avituallament, el de Santa Fe, amb una coca de xocolata que et deixava el dipòsit ple pels últims 10kms. D'aquí al final alternàrem trams de córrer i caminar.
Al final arribem amb 8 hores exactes, a bon ritme i sencers de cames.
Oficialment sumo 163 punts ( tot i que en la meva ment només n'hi ha 139). En necessito 261 per completar el campionat de la FEEC.
Aquest dissabte tornem-hi : la Gràcia-Montserrat . 63kms i 2500+, sortint des de el barri de Gràcia a les 5 de la tarda i arribant de matinada, si tot va bé, a Montserrat. Aquesta amb frontal, serà xula. 24 punts més ens esperen.

1 comentari:

Arantza Ugalde ha dit...

¡Ualaaa! quin "tempasso" que vas fer finalment als Dips... Per mi tot això és molt nou i el temps em penalitza molt si no es pot córrer. Ja he llegit alguna altra crònica del Montseny, sembla que va ser molt maca. Jo he triat la Reus-Prades-Reus per aquest diumenge, a veure si finalment puc córrer una mica, ja, ja,... Em va agradar molt posar-te cara ¡Ens veiem!