Seguidors

divendres, 4 de març del 2016

27 de febrer 2016 : La no marxa de Prades

Em vaig decidir per prendre part a la Marxa de Prades de 60kms i 5400 metres de desnivell acumulat. Era la marxa que encetava la 19ª Copa Catalana de Marxes de Resistència. És un campionat composat per 22 marxes per arreu de Catalunya i on s'ha de sumar el 60% de punts per obtenir el premi. Perquè ens fem una idea, se n'ha de completar un total de 14-15 depenent de la duresa escollida, ja que cadascuna aporta més o menys punts segons la distància i desnivell. Encara no he decidit si em prendré en serio el campionat o no, però de moment el començaré amb aquesta intenció. Al cap i a la fi no és cap competició, només es premia completar les marxes i assolir els punts necessaris.
Total, que divendres ens vam desplaçar a Prades el Xavier i un servidor, amb previsió de la possible nevada que havia de caure el dissabte en alguns punts de Catalunya. L'organització havia fet un comunicat on deixava clar que no suspenia la marxa, així que vam decidir com deia, marxar el divendres i fer nit a Prades.
No havia estat mai a Prades, n'havia sentit a parlar molt. Punt de trobada de molts excursionistes, amants de la btt, de la moto, ... Feia molt de fred i com que Prades és petit, ràpidament vam trobar l'allotjament i els 4 bars a la plaça del poble. Fetes unes bones seques, llonganissa de Prades i un ou ferrat amb pa torrat, vam decidir anar a descansar perquè l'endemà havíem de matinar.

L'endemà al matí només obrir la finestra, sorpresa, tot nevat i seguia nevant amb força. Eren les 6 del matí. Ens vam vestir disposats per fer la marxa i ens desplacàrem al local on es recollia el dorsal i la samarreta de record. En el trajecte escàs de 100 metres, ja vam deduïr que no hi hauria marxa.

Ja costava caminar pels carrers , doncs no m'imagino com estarien tots els senders d'aquella zona.
Lògicament, en el local on s'havia de recollir el dorsal, ja ens van anunciar que se suspenia la Marxa. Era estrany que no s'hagués optat per suspendre-la molt abans i evitar desplaçaments de molta gent amb el conseqüent risc que comportàvem per l'estat de les carreteres.

 La veritat és que va caure molta neu en poca estona ...

I res , marxa ajornada, es farà el 19 de Març però no hi podrem ser. Ara acabo de veure la resolució que ha pres la FEEC i em sembla de riure. Ofereixen la possiblitat de fer la marxa el dia 19 de març però els que no puguin , que sapiguen que no se'ls reemborsarà els diners, sino que se'ls ofereix participar en una mitja de marató de muntaya que es farà per Prades al maig o una caminada que es farà a l'octubre. Lògicament no tornaré a anar a Prades sino és exclusivament per fer la marxa, cosa que no puc. Que us sembla aquest exemple? Jo em compro un sofa per internet a una tenda de Prades, el pago i em diuen que el puc anar a recollir el dia X. M'hi persono però em diuen que no el tenen en stock per un problema que han tingut. Me'n torno cap a casa i al cap d'uns dies em truquen per oferir-me'n un de gama més baixa, molt més senzill i que no em podran tornar la diferència. Ah, i  a sobre que si el vull, l'haig d'anar a buscar a la seva tenda. Això és tot amics meus.

Com que això no para, propera marxa : 6 de març, el Setge de Cardona, 54kms i 4300 metres de desnivell acumulat. Allà estarem.