Seguidors

dijous, 8 de desembre del 2011

Prèvia Mitja Espirall

És la mitja que fan al meu poble, arriba a la seva 32a edició i aquest any toca participar-hi, ja que l'any passat me la vaig perdre perquè feia el debut en marató a Castelló. Només l'he corregut una vegada, quan encara jugava a futbol, em va coincidir que vaig estar 2 mesos sense equip i vaig aprofitar per fer-la. Vaig marcar 1h43m i recordo que venia de fer la mitja de Vilanova la setmana anterior en 1h37. Eren les dues 1eres mitges maratons que havia fet en ma vida.
El recorregut me'l conec de pe a pa, força sinuós, on combina alguns trams de pujadeta amb d'altres de baixadeta on pots recuperar una mica. Es fan al voltant de 2-3 kms per Vilafranca i després ja s'agafa la carretera de Guardiola, on es fa el gir precisament a Guardiola i es torna per la mateixa carretera d'anada, creuant-se per tant amb els corredors que venen de cara. Se'ns dubte té dos punts durets sota el meu punt de vista:

A l'anada el tram que va desde un pèl abans d'arribar a Vilobí fins a Guardiola, que són uns 3kms on es guanyen uns 100 metres d'alçada. Se'ns dubte la pujada anirà minvant forces.

L'altre tram psicològicament dur serà ja de tornada, concretament abans d'arribar a les Cabanyes, just a les caves Vallformosa. Són uns 2kms on el cansament segur que es nota i s'haurà de tenir alguna reserva al dipòsit per donar-ho tot.
Està clar que no és una mitja perfil Barcelona apte per fer marca però per intentar-ho no quedarà, ja que es corre a casa i això sempre motiva més. Ara bé, no sé com respondran les cames 2 setmanes després d'una marató. Si es pot endavant i sino res, a nadar i guardar la roba, que el dia 17 tinc les 6 hores en pista i estic frisós per veure si sóc capaç d'aguantar una cosa així.

Pel que fa a l'entreno d'aquesta setmana, bàsicament he dedicat a activar-me una miqueta de nou. No tinc un pla definit, fins a Any Nou no començaré a entrenar una mica ordenadament i ara vaig fent segons bufi el vent:

Dilluns: 10kms progressius. No tenia massa clar però al final em vaig decantar per fer aquesta distància anant augmentant el ritme, començant a 5'30'' per acabar l'últim km en 4' pelats. El ritme mig va sortir a 4'40'' el km.

Dimarts: rodatge més continu, també de 10kms, però a un ritme mig de 4'44''. A part del 1er km que va ser més molt més lent, la resta els vaig fer còmodament entre 4'30'' i 4'45''. Al final 2kms molts suaus més per acabar.

Aquesta dijous he anat a cremar els excessos d'ahir a la nit, que de tant en tant una bona festa sempre va bé. Han estat 25' de calentament a 4'58'', 8' a 3'57'', 2'suaus, 6' a 3'53'', 2' suaus, 4' a 3'46'' i 15' suaus al final per acabar.

Salut!

5 comentaris:

Abuelo Runner ha dit...

Amigo Francesc son días de fiesta y excesos.. yo ayer también tube cena.. siempre se pasa uno algo en todo.
Que tengas suerte y consigas el objetivo.. aunque lo importante es estar bien para poderlo intentar.

Unknown ha dit...

Aquest any em perdré aquesta mitja que l'he fet els dos últims. El circuit es duret, però amb l'entreno que portes de la marató pot ser que et surti una marca sorprenent.
Tu deixa a les cames fer i ja veuràs!

Guillem ha dit...

Buf, això de les 6 hores en pista ha de ser molt dur... Ja tens clar com ho penses fer, de ritmes i tal??

Jo això de cremar els excessos el dia següent no em veig capaç de fer-ho. També s'ha de definir de quin tipus d'excés parlem, jeje!

Ànim per la mitja, a veure si cau marca!

Francesc ha dit...

Abuelo, no te pases mucho que sino Sevilla ... Jaja, nada, a disfrutar estos días que vienen, que igualmente lo vas a quemar todo.
Miquel, això de correr entre vinyes no té preu,jeje.
Guillem, per les 6 hores ja faré un previ, però sí, clar ho tinc, només faltarà executar-ho, jaja. La setmana que ve en parlo.

Jordi ha dit...

Ànims Francesc!!, a per totes, que estas fet un "toru"!!!. :-)